Тавричанський ЗДО, Тавричанка
Херсонська область, Каховський район

Річний звіт про діяльність закладу освіти

Звіт директора Тавричанського КЗДО перед  громадскістю

за 2019-20 н.р

Тавричанський комунальний заклад дошкільної освіти, функціонує з 1989 року. Знаходиться за адресою: с.Тавричанка, вул. Новоселів,14.

На протязі навчального року працює 4 вікові групи, з них – 1 група раннього віку, 3 групи дошкільного віку. Всього 78 (СТАНОМ НА 01.01.21) дітей, проектна потужність 103 дитини,
Режим роботи закладу- 12 годин.

Мережа закладу у 2019-2020 н.р
Молодша група-16
Середня група-23
Старша група «Бджілки»- 19  Старша група «Журавлики» - 20

Педагогічний колектив налічує 12  педагогів, а саме:
директор – 1,
вихователь – методист – 1,
вихователі - 8,
музичний керівник - 1,
практичний психолог– 1,
ВАКАНСІЙ В ЗАКЛАДІ НЕМАЄ

Вища освіта -  8 педагогів  - 67 %
Навчаються - 1 педагог – 8 %
Середня-спеціальна освіта – 3 педагога -25 %

Стаж роботи педагогів
До 3 років – 2 педагога 
Від 3 до 10 років–4 педагога
Більше 10 років – 6 педагогів

 Всього колектив працівників складає 24 чоловіка. Колектив у цілому працездатний, згуртований, спроможний виконувати поставлені перед ним задачі.

Освітній рівень педагогічних працівників

Мають освіту

Вищу

Середню спеціальну

9

3

якісний склад педагогічних працівників

Рік

Мають кваліфікацію

Мають звання

 

«спеціаліст вищої категорії»

«спеціаліст І категорії»

«спеціаліст ІІ категорії»

«спеціаліст»

Старший вихователь

Вихователь-методист

2018/2019

7

1

0

2

0

0

2019/2020

8

1

4

8

0

0

Заклад дошкільної освіти здійснює свою освітньо – виховну діяльність згідно державних і галузевих нормативних документів:

- Законів України «Про дошкільну освіту» (ст. 6, 7, 32,) «Про освіту» (ст. 1, 2, 10, 16), «Про мови», «Про фізичну культуру і спорт», «Про дитяче харчування», «Про охорону дитинства», «Про охорону праці»;

- Інструкції з охорони життя і здоров’я дітей;

- Базового компоненту дошкільної освіти;

- Статуту закладу;

- Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина в дошкільні роки»;

- Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах;

- Інструктивно – методичних рекомендацій щодо організації фізкультурно – оздоровчої роботи в ДНЗ/ Лист ГУОН від 01.09.04 р за № 21/943;

- Інструктивно – методичного листа МОНУ «Про планування освітнього процесу в ЗДО».

- Плану роботи ЗДО на 2019_/2020_н.р

Протягом року колектив спрямував свою роботу по таким напрямам:

  • Спрямування роботи на активізацію основних завдань з безпеки життєдіяльності, охорони життя і збереження здоров’я дошкільників шляхом створення сучасного розвивального середовища та формування цілісного ставлення до власного здоров’я.
  • Удосконалення роботи по формуванню комунікативно-мовленнєвої компетенції засобами сучасних інноваційних методів навчання.
  • Розвиток професійної компетентності педагогів щодо формування ціннісних орієнтацій особистості через впровадження різних інноваційних форм методичної взаємодії.

Провідною формою організації навчання вихованців ЗДО є заняття. Надзвичайно різноманітними вони були  на протязі року. Це і заняття – подорожі, квести, міні-лабораторії, Заняття – спостереження, брейн-ринги. Вихователі знаходили цікаві методи і форми роботи для всебічного розвитку дітей.

Всього колектив працівників складає 44 чоловіка. Колектив у цілому працездатний, згуртований, спроможний виконувати поставлені перед ним задачі.

Освітній рівень педагогічних працівників

Мають освіту

Вищу

Середню спеціальну

15

3

якісний склад педагогічних працівників

Рік

Мають кваліфікацію

Мають звання

 

«спеціаліст вищої категорії»

«спеціаліст І категорії»

«спеціаліст ІІ категорії»

«спеціаліст»

Старший вихователь

Вихователь-методист

 

2018/2019

7(42%)

3 (18%)

1(5%)

2 (11%)

0

4 (24%)

 

2019/2020

8(44%)

2 (11%)

0 %

8 (44%)

0

5 (28%)

 

Аналіз освітньо-виховного процесу

Діяльність закладу дошкільної освіти регламентувалась планом роботи, який визначав мету, завдання, а також зміст, форми, методи і засоби досягнення поставлених завдань.

Методична робота з педагогічними кадрами за результатами вивчення освітньо-виховного процесу у 2019/2020 р. була спрямована на реалізацію основної мети: підвищити професійний рівень педагогів.

Багато уваги приділялось підвищенню рівня фахової майстерності педагогів.

Для цього були виділені наступні завдання:

  • Спрямування роботи на активізацію основних завдань з безпеки життєдіяльності, охорони життя і збереження здоров’я дошкільників шляхом створення сучасного розвивального середовища та формування цілісного ставлення до власного здоров’я.
  • Удосконалення роботи по формуванню комунікативно-мовленнєвої компетенції засобами сучасних інноваційних методів навчання.
  • Розвиток професійної компетентності педагогів щодо формування ціннісних орієнтацій особистості через впровадження різних інноваційних форм методичної взаємодії.

Кількісний та якісний аналіз оцінювання методичних заходів, проведених упродовж навчального року, показав, що всі вони мали пізнавальний характер, були спрямовані на усунення недоліків, допущенних в питаннях організації навчально-виховного процесу. Достатньо уваги було приділено проведенню інтерактивних форм роботи з кадрами, в ході яких кожний педагог мав би можливість бути активним учасником взаємодії, самостійно визначати свої досягнення, свій творчий потенціал.

Атестація педагогічних працівників проводилася згідно з перспективним планом відповідно до «Типового положення про атестацію педагогічних працівників України», доповненнями і змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти України «Про затвердження Змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників» № 1473 від 20.12.2011 і зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 10.01.2012 за №14/20327, законодавчо-нормативної бази стосовно атестації, кваліфікаційних характеристик для кожної кваліфікаційної категорії.

4 педагога підвищили свій професійний рівень:

Педагогам Кузнєцовій В.В., Любашенко А. С.та  лузаковій А. А. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії»;

Педагогу Мельниковій Ю.М. встановлено 11 тарифний розряд.

Для ефективного підвищення майстерності вихователів, вдосконалення теоретичної і практичної підготовки упродовж навчального року були проведені

- колективний перегляд занять згідно річних завдань

- ділові ігри «Активізація рухової активності в ЗДО», «Створення в ЗДО безпечного середовища для дитини»

- семінар-практикум «Мудра торбинка – для вихователів родзинка. Педагог – професія чи покликання»

- семінар-практикум з елементами тренінгу професійної майстерності на тему: «Професійно значущі якості особистості педагога дошкільного закладу»

- круглий стіл «Застосування технологій Театр фізичного виховання за методикою М. Єфименко в ЗДО»

- педагогічні ради на теми: «Інноваційні підходи в фізкультурно-оздоровчій роботі закладу», «Мовленнєва діяльність та її вплив на всебічний розвиток дитини»

Такі форми роботи дали змогу вихователям підвищити свій теоретичний та практичний рівень, з’ясувати для себе напрямок роботи та означити перспективи подальшої роботи. Також метою проведення даних заходів стала демократизація контролю за навчально-виховним процесом, конструктивне порівняння-аналіз роботи колег, підвищення активності педагогів завдяки усвідомленню ними необхідності творчого підходу до своєї роботи.

Відповідно до річного плану проводились консультації для вихователів, під час яких вони отримували теоретичні знання та рекомендації з питань адаптації, розвитку творчої уяви, читанню художніх творів, психологічним методам розвитку емоційних станів дошкільників, пошукової, ігрової діяльності, про розвиток мовлення дітей.

З метою підвищення фахової майстерності педагогів постійно проводилося взаємовідвідування занять та режимних процесів, колективні перегляди як одна із високоефективних форм підвищення професійної майстерності.

Все вище зазначене свідчить про систематичну, цілеспрямовану методичну роботу з колективом ЗДО та великий творчий потенціал педагогів, що незмінно приводило до високої результативності роботи з дітьми.

Навчально – виховний процес складався із спеціально організованої розвивально-виховної зайнятості (фронтальних занять, занять у підгрупах, міні – занять, індивідуальних занять) та здійснювався відповідно до розділів Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина в дошкільні роки ».

Щоденна кількість і послідовність занять у групах визначалась розкладом спеціально організованої розвивально-виховної зайнятості (занять) на тиждень, який складався відповідно до санітарно-гігієнічних, педагогічних вимог і затверджувався завідувачем дошкільного закладу.

Освітній процес з дітьми, які обслуговувались психологічною службою дошкільного навчального закладу, здійснювався за індивідуальними планами практичного психолога (річним, місячним), затвердженими керівником дошкільного закладу і узгодженими з районним центром практичної психології і соціальної роботи.

Результати діагностичної роботи свідчать, що у 87 % дітей високий рівень інтелектуальної готовності до навчання у школі. У них добре розвинена зорово-моторна координація. На належному рівні знаходиться розвиток слухової та короткотривалої пам’яті. У них на високому рівні розвинена вольова регуляція. 78% дітей мають середній рівень готовності . У 2019/2020 немає дітей з низьким рівнем інтелектуальної готовності до шкільного навчання.

У дошкільному закладі постійно проводилось спостереження за дітьми з метою виявлення здібностей до окремих видів діяльності, поповнювався банк даних обдарованих дітей. Для дітей організувалися та проводилися виставки творчих робіт, виступи на святах, діти залучалися до музичних та фізкультурних свят.

Педагогам надавалися методичні рекомендації щодо організації індивідуальної роботи з обдарованими дітьми, консультації на тему: «Як виховувати всебічно розвинуту дитину». Вихователі на ряду з дітьми також залучалися до різноманітних конкурсів.

З метою збереження, зміцнення фізичного, психічного здоров’я дітей педагогічний колектив протягом 2019/2020 навчального року працював над якісним забезпеченням фізкультурно-оздоровчої діяльності, підвищенням рівня фізичного виховання в дошкільному закладі.

Для музичних та фізкультурних занять обладнано зал, який відповідає санітарно-гігієничним нормативам. У дошкільному закладі систематично проводились заняття з фізкультури в залі, на майданчику, загартовуючі заходи. Спостереження за проведенням ранкової гімнастики засвідчили, що педагоги розвивають у дітей рухові навички, які дозволяють виконувати вправи з найменшою затратою енергії. Під час фізкультурних занять відводиться достатньо часу для розвитку основних рухів. Чільне місце в забезпеченні достатньої рухової активності малюків посіли прогулянки. Наявність свіжого повітря, фізичних навантажень дають гарний загартовуючий ефект, внаслідок чого зменшилась кількість дітей, які часто хворіють

Всесвітня пандемія COVID-19 внесла корективи до річного плану. З 12 березня здобувачі освіти не відвідували заклад.Багато запланованих заходів не відбулись, зокрема і випускне свято 2020 року. Проте це дало змогу вихователям освоювати нові форми дистанційної роботи з дітьми та батьками. Створювались цікаві відео з завданнями, корисні посилання, інтернет платформи для роботи з батьками.

Медичне обслуговування дітей дошкільного закладу протягом року здійснювалось на безоплатній основі медичною сестрою, які входять до штату дошкільного закладу. Медичний персонал здійснював профілактичні заходи, в тому числі проведення обов’язкових оглядів, контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком дитини, організацією фізичного виховання, загартовуванням, дотриманням санітарно-гігієнічних норм та правил, режимом та якістю харчування. Медичне обслуговування в дошкільному закладі передбачало надання дітям допомоги у збереженні здоров'я та профілактиці захворювань.

У дошкільному закладі є медичний кабінет для роботи медичного персоналу. Також є ізолятор на 1 ліжко. Профілактичні та оздоровчо-загартовуючі заходи проводились постійно, їх ефективність позитивна.

Відповідно до рекомендацій лікаря щодо стану здоров’я кожної дитини відбувалося дозування фізичного навантаження на дитячий організм. Моторна щільність занять з фізичної культури коливалася в межах норми. Для здійснення індивідуального навантаження діти були розподілені на медичні групи, на кожну дитину оформлено медичну картку.

За 2019/2020 навчальний рік зареєстровано 49 випадків захворювань. Із них 46 - ОРВІ, 3 - вітряна віспа.

З метою організації повноцінного, якісного харчування вихованців у дошкільному навчальному закладі постійно здійснювався контроль, як за станом здоров'я дітей, так і за їх харчуванням. Забезпечення продуктами харчування дошкільного закладу здійснювалось у відповідності до діючих нормативів. У дошкільному закладі організоване 3-разове харчування дітей у групах.

Сестра медична старша слідкувала за харчуванням дітей, дотриманням термінів зберігання та реалізації продуктів, виконанням норм харчування і технології приготування їжі. Проводились зняття проб готових страв кожного прийому їжі безпосередньо з котла за 30 хвилин до видачі в об'ємі порції відповідно до переліку блюд за меню-розкладкою. До 10 числа наступного місяця надавалась інформація про використання норм продуктів харчування. Забезпечувався належний стан ведення журналів бракеражу сирої та готової продукції відповідно до інструкції з контролю за якістю продуктів харчування та готової їжі. Здійснювався відбір та зберігання добових проб раціону згідно з інструкцією по контролю за якістю продуктів. Контролювалась роздачу їжі у всіх вікових групах дошкільного закладу згідно з режимом дня. Сестра медична  була присутня при прийомі продуктів харчування, перевіряла накладні та довідки якості (сертифікати), контролювала дотримання санітарно-гігієнічних вимог під час прийняття продуктів харчування, дотримання термінів та умов їх зберігання, реалізації. Складала двотижневе перспективне меню та картотеку страв з урахуванням умов та технології приготування страв, що потребують вторинної термічної обробки.

Протягом року комірник робила своєчасну заявку постачальникам на завезення продуктів харчування в дошкільний заклад, приймала продукти харчування тільки високої якості відповідно до Державних сертифікатів, з усіма супроводжуючими документами. Вела журнал обліку продуктів харчування відповідно до вимог ведення ділової документації. Тримала комору та обладнання в належному санітарному стані.

Працівники харчоблоку дотримувались технології приготування їжі, термінів зберігання та реалізації продуктів. Видавали їжу згідно з графіком та нормами харчування на кожну дитину. Використовували знаряддя, інвентар, електроприлади лише за призначенням. Забезпечували належний санітарний стан харчоблоку.

Вихователі та помічники вихователів дотримувались режиму харчування дітей у кожній віковій групі. Робили роздачу їжі згідно з вихідними нормами на кожну дитину. Виховували культурно-гігієнічні навички у дітей відповідно до програмових та методичних вимог. Виконували вимоги санітарних правил щодо харчування дітей в кожній віковій групі. Дотримувались правильної сервіровки столу.

З метою забезпечення реалізації державної політики в галузі охорони дитинства та запобігання випадкам дитячого травматизму і дотримання порядку повідомлення та обліку нещасних випадків у ЗДО за 2019/2020 навчальний рік проведено аналіз стану профілактичної роботи з питань безпеки життєдіяльності та охорони життя і здоров’я дітей, який показав, що колективом закладу освіти проводилась достатня робота щодо запобігання травматизму та збереження життя і здоров’я дітей, але потребує посиленої уваги колективу постійно.

Протягом навчального року адміністрація забезпечувала здійснення санітарно-гігієнічного режиму в ЗДО, контролювала дотримання санітарних правил, домагалась постійного утримання в чистоті приміщень та систематичного очищення території від сміття, опалого листя, сухостою, слідкувала за очищенням від снігу проїздів, проходів до будівель, забезпечувала справність зовнішнього освітлення, суворо дотримувалась протипожежних вимог під час проведення свят. Проводилась ревізія будинку ЗДО та підсобних приміщень з метою попередження виникнення пожежі від замкнення електропроводки. Обстежувалось обладнання та засоби пожежогасіння у навчальному закладі, були придбані нові вогнегасник. Відповідно до припису ДСНС України від , боло здійснено ряд протижежних заходів, а саме:

обробка деревяних конструкцій;

заміна лінолеуму;

заміна дверей на шляхах евакуацій;

демонтаж порогів на шляхах евакуацій

встановлення пожежної сигналізації

Вчасно проводились обстеження та приймання комісією дошкільного закладу кабінетів підвищеної небезпеки, музичної зали і спортивного майданчика, малих форм щодо готовності до нового навчального року зі складанням відповідних актів, проводилось випробування спортивного обладнання, обладання в групах.

Помічники вихователів суворо дотримувались правил збереження миючих та дезінфікуючих засобів, правил миття посуду, графіка прибирання приміщень. При відсутності дітей проводились протягові провітрювання. Суворо дотримувались вони правил одержання та роздачі їжі. Своєчасно вилучали з обігу битий та надщерблений посуд. Проводили заміну постільної білизни один раз в 10 днів, рушників та серветок - по мірі їх забруднення.

Працівники харчоблоку неухильно дотримувались правил особистої гігієни, здійснювали правильну гігієнічну обробку продуктів, виконували технологію приготування їжі.

Заступник завідувача з господарства закладу Сазонова Г.В, слідкувала за станом меблів, обладнання, своєчасно виявляла неполадки та забезпечувала ремонт обладнання. Своєчасно забезпечувала ЗДО миючими, дезінфікуючими засобами а також Антисептиками та засобами індивідуального захисту.

Протягом року вихователі систематично здійснювали контроль за маркуванням меблів та їх відповідністю зросту дітей. Перед виходом з дітьми на прогулянку старанно оглядали прогулянкові майданчики, очищували їх від зайвих речей. Ігрове обладнання на майданчиках та спортивне обладнання на спортивному майданчику використовувалось дітьми лише за доглядом вихователя. Вихователі в групах створили куточки, виготовили макети, дорожні знаки, атрибути для сюжетно-рольових і рухливих ігор з безпеки життєдіяльності. Через карантин не були  проведені практичні заняття з евакуації дітей та працівників.

1.4 Аналіз роботи щодо соціального захисту

Протягом року у дошкільному закладі поповнювалась база нормативно-правових документів, що забезпечують дотримання законодавства в галузі охорони дитинства та банк даних дітей пільгового контингенту дошкільного закладу.

На нараді при завідувачі, на засіданні педагогічної ради проводились ознайомлення працівників ЗДО з новими нормативними документами з даного питання.

Заклад дошкільної освіти працює з сім'ями, з дітьми наступних пільгових категорій (станом на 01.09.2020 р):

Пільгові категорії вихованців

№ з/п

Пільгові категорії

Кількість дітей даної категорії

Фактична кількість

1

Сироти

0

0

2

Напівсироти

0

0

3

Діти з малозабезпечених сімей

5

5

4

Діти з багатодітних сімей

11

11

5

Діти учасників АТО

2

2

6

Інваліди

0

0

7

ЧАЕС

0

0

 

ВСЬОГО дітей пільгових категорій:

18

Сім’ям з дітьми пільгових категорій протягом року надавались пільги щодо сплати за харчування: 50% на харчування - отримували діти з багатодітних сімей та безкоштовне харчування отримували діти із малозабезпечених сімей та діти учасників АТО. Забезпечувалось виконання натуральних норм харчування дітям.

Дітям пільгових категорій надавалась своєчасна психологічна допомога та проводились консультації щодо роз'яснення батькам та особам, що їх замінюють, норм сучасного законодавства з охорони дитинства. На батьківських зборах розглядались питання щодо оздоровлення дітей, в тому числі пільгових категорій.

1.5. Аналіз господарської діяльності щодо укріплення матеріально-технічної бази

Важливим аспектом функціонування дошкільного закладу є стан приміщення, території, групових кімнат.

Територія закладу має огорожу й захищену смугу по всьому периметру з одного ряду зелених насаджень. Кожна група має окремий ізольований майданчик із зеленими насадженнями, тіньовий навіс. На території розміщено фізкультурний майданчик, функціонують земельні ділянки, квітники. Озеленення постійно оновлювалось на протязі всього року – проводилось вирубання старих дерев і висадження нових.

Працівниками закладу було здійснено ремонт тіньових навісів всіх ігрових майданчиків., пофарбовано малі архітектурні форми.

Утримання та влаштування будівлі та території закладу відповідає санітарним нормам устрою й утримання дитячих дошкільних закладів. Технічний стан будівлі задовільний.

Таким чином, аналіз роботи дошкільного закладу за минулий рік показав, що освітній процес здійснювався за пріоритетними напрямками згідно річного плану на протязі всього навчального року, такі його принципи, як актуальність, конкретність, об’єктивність, динамічність дотримуються. Висока якість дошкільної освіти свідчить про раціональну організацію режиму життя дітей, чергування навчальної з іншими видами розвивальної діяльності. У цьому році багато уваги приділялось створенню розвивального освітнього середовища, оновленню ігрових куточків та дитячих майданчиків, озеленення території.

Виходячи з вищезазначеного можна дійти висновків, що робота в ЗДО протягом 2019/2020 навчального року проводилась відповідно до визначених завдань, на достатньому рівні.

 

 

Логін: *

Пароль: *